hřiště plné zábavy

hřiště plné zábavy

Kdysi dávno, v době, kdy se děti ještě hrály hlavně na dvorech a ulicích, si jeden pán jménem Friedrich Fröbel všiml něčeho zvláštního. Děti potřebovaly prostor, kde by si mohly bezpečně hrát, skákat, lézt a smát se. Friedrich byl učitel, a tak věděl, jak důležité je, aby děti měly své místo k hraní.

„Co kdybych vytvořil zvláštní místo jen pro děti?“ přemýšlel. „Místo plné skluzavek, prolézaček, houpaček a pískovišť?“ A tak jednoho dne, někdy v 19. století, dostal nápad. Vytvoří první hřiště na světě!

Friedrich se dal do práce. Našel kus půdy uprostřed města a začal tam stavět různé věci. Nejprve vytvořil malou skluzavku z prken. „Tady se děti můžou klouzat jako na sněhu!“ usmál se spokojeně. Pak postavil houpačky – dvě dřevěná prkénka zavěsil na silné provazy a upevnil je na vysoké trámy. „A tady se budou moct houpat až k oblakům!“ smál se, když je zkoušel.

Ale hřiště ještě nebylo hotové. „Co ještě dětem chybí?“ přemýšlel. „Už vím, prolézačka!“ A tak vytvořil dřevěné tyče, které propletl dohromady jako obří pavučinu. „Tady se můžou lézt a hrát si na malé opice,“ řekl si nadšeně.

Nakonec udělal něco, co se stalo hitem všech dětí – pískoviště! „Tady můžou děti stavět hrady z písku, kopat tunely a hledat poklady,“ plánoval Friedrich. A tak na hřiště nasypal velkou hromadu písku, přidal pár lopatek a kyblíčků a hřiště bylo hotové.

První děti, které přišly na jeho nové hřiště, se zastavily s úžasem. „Co to je?“ ptaly se. „To je místo jen pro vás!“ zvolal Friedrich. „Můžete tu skákat, lézt, klouzat se a hrát si, jak jen chcete!“

Děti začaly běhat, lézt na prolézačky, klouzat se na skluzavce a stavět hrady z písku. Jejich smích se rozléhal po celém okolí a bylo jasné, že Friedrichův nápad byl skvělý. Hřiště se rychle stalo oblíbeným místem nejen pro děti, ale i pro rodiče, kteří si mohli odpočinout a sledovat, jak jejich ratolesti šťastně řádí.

A tak se začala hřiště objevovat i v dalších městech. Lidé viděli, jak je důležité, aby děti měly prostor pro volnou hru. Postupem času se hřiště zdokonalovala. Přibyly nové prolézačky, moderní skluzavky, houpačky, lanové dráhy a pískoviště plná hraček.

DALL·E 2024-10-05 13.50.59 - A whimsical and playful illustration of an old-fashioned playground being built by a kind, imaginative man. He is surrounded by various playground equ

Dnes mají hřiště i další vylepšení – třeba trampolíny, vodní prvky nebo tajné skrýše ve stromech! A přestože se od té doby hodně změnilo, jedno zůstává stejné: hřiště jsou místem, kde se děti mohou bezstarostně bavit, poznávat nové kamarády a zažít spoustu dobrodružství.

A tak, když příště půjdeš na hřiště, vzpomeň si na pana Friedricha, který měl kdysi nápad vytvořit místo jen pro děti. Místo, kde se dá klouzat, lézt, houpat a snít o nekonečných dobrodružstvích!

Otázky pro děti

Co vedlo vynálezce k tomu, aby vytvořil hřiště?

Jaké druhy vybavení na hřišti vynálezce v příběhu vymyslel?

Jaké další prvky bys na hřiště přidal/a ty?

Kdo měl největší radost z nového hřiště?

Proč jsou podle tebe hřiště tak důležitá pro děti?

BAVIL TĚ PŘÍBĚH? MÁME JEŠTĚ PÁR TIPŮ NAVÍC!

ÚKOL: Vymysli a nakresli, jak by vypadalo hřiště podle tvé fantazie.

DOPLŇ PŘÍBĚH DLE TEBE:

Vynálezce přemýšlel, co by na hřišti mohlo děti nejvíce bavit. Nakonec se rozhodl vymyslet ________.

Když děti přišly na hřiště, jejich oblíbenou částí byl/a ________, protože tam mohly ________.

Vynálezce si všiml, že děti také milují lezení, a proto přidal na hřiště velkou ________.

Když si děti hrály, smály se a křičely: „Tohle je to nejlepší ________, jaké jsme kdy viděli!“

Po celém dni hraní se děti rozhodly, že si na hřišti zahrají ještě hru na ________.

sledujte nás na sítích